☆☆تــــــــــلنگُرتـــــفـــــکّــــــــــر☆☆

⇦سایت تلنگر⇨
☆☆تــــــــــلنگُرتـــــفـــــکّــــــــــر☆☆
سلام دوستان ♥♥♥♥♥

⇦⇦⇦⇦برای ورود به صفحه اول سایت و دیدن مطالب جدید،بالای سایت،سمت راست،بر روی گزینه * #خانه *کلیک کنید⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨
امیدوارم که بهترین رو از وبلاگ کوچک بنده ،ببرید و دعـــــامون کنید.

بعنوان کوچکترین و حقیرترین خادم اهلبیت_صلوات الله علیهم_سعی درارسال مطالبی دارم که مورد استفاده عزیزان بازدید کننده باشد.و همچنین لذت بخش♥♥
مهم نیست که چه تعداد بازدید کننده داشته باشم ،بلکه مهم اینست که بتوانم در اینراه قدمی برداشته باشم .
مهم اینست که در یک سال فقط یک نفر،یک حدیث و مطلب زیبا را از این وبلاگ کوچک بیاموزد.
مارا بانظرات،انتقادات وپیشنهادات خود،خوشحال کنید
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
انتشار مطالب این وبلاگ=روشنگری
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
آخرین نظرات
شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۹ ق.ظ

قتل عام بزرگ در تبریز

🛑 قتل عام و تاراج بزرگ در تبریز ، توسط خلیفه اهل سنت، سلطان مراد سوم عثمانی

➖📝➖📝➖📝➖📝➖📝➖📝➖📝

✍️ پس از اینکه در سال ۹۶۲ هجری قمری، بین دولت ایران (شاهنشاه طهماسب اول رحمه الله) و دولت عثمانی (سلطان سلیمان اول) پیمان صلحی تحت عنوان " صلح آماسیه " منعقد شد و به مدت ۲۰ سال اوضاع آرام شده بود، مراد سوم عثمانی (بعد از رسیدن به سلطنت) #بدون_هیچ_دلیلی، صلحنامه را زیرپای گذاشت و به ایران که درگیر مشکلات داخلی بود به یکباره حمله ور شد و ...

📄 دکتر پارسادوست مینویسد:
در طول نبردهای طولانی بین ایرانیان و عثمانی ها، عثمانی ها گروه پرشماری از ایرانیان را بی رحمانه کشتند و آواره نمودند. سلطان مراد سوم پادشاه عثمانی، بدون هیچ علتی جز دشمنی با شیعیان و میل به کشورگشایی و تصرف اراضی ایران، پیمان صلح ایران و عثمانی را نقض نمود. به دستور او به ایران حمله کردند و پس از تصرف تبریز مردم آن را قتل عام کرده و اموال آنان را به تاراج بردند. آنان پس از تصرف آذربایجان، تعداد کثیری از مردان و زنان و جوانان آن را به اسارت گرفتند و آنان را با وجود منع اسلام که مسلمانان را نباید برده کرد، در بازارهای کشورهای بیگانه چون بردگان فروختند. (شاه عباس اول، پارسادوست، جلد ۱ ، صفحات ۵۳۸ و ۵۴۹)

===========================

📄 گزارش کتاب خلاصه التواریخ :
تمامى ینی‌چریان خود را به کوچه‌ها و محل‌ها انداخته، هرکس را به نظر درآوردند به درجه شهادت رسانیده و از دیوار باغچه به خانه‌ها درآمده هرکس را که در نقب‌ها و زیرزمین‌ها پنهان شده بود، بیرون آورده به قتل رسانیدند… و اطفال شیرخواره را پاى به شکم نهاده، به عالم آخرت رسانیدند و موازى هفت هشت هزار نفر از ساده‌رخان مه‌لقا و دختران سمن‌سیما و زنان حورلقا و اطفال مسلمانان از تبریزیان اسیر نموده در میانه خرید و فروخت نمودند… مجملا از ظهور اسلام تا غایت، این نوع قتل‌عامى بر زمرۀ مؤمنین سمت ظهور نیافته بود و هیچ‌یک از سلاطین کفر جرأت به این امر شنیع نکرده بودند..(خلاصة التواریخ جلد ١،صفحه٨٩-٧٨٨)

============================

📄 در کتاب دون ژوان ایرانی میخوانیم:
عثمان پاشا فرمانده سپاه عثمانی، به عساکر اجازه غارت عمومى مردم آن شهر را داد، لذا در این شهر از امور وحشت آور و هولناک وقایعی رخ داد که سابقا هیچ ملت سبع و درنده خویی به ارتکاب آن دست نزده بود. (دون ژوان ایرانی، ص ۲۱۶)

===========================

📄 در کتاب تاریخ عثمان پاشا میخوانیم:
[پس از فتح تبریز] … در آن‌جا منادیان ندا سر دادند که: این ولایت و رعیت از آنِ پادشاه سعادتمند [روم] است. اما عساکرى که از هفت و هشت سال قبل به این سو دائما در سفر جنگى شرق بودند، چنان رنج و سختى کشیده بودند که به ندا و توصیه فوق اعتنا نکرده و از سحرگاه دست به هجوم همه‌جانبه زده، اموال و اسباب و دارایى اهالى شهر را چنان مورد غارت و چپاول قرار دادند که صد مرتبه بدتر از عملى که تیمور در حمله به سیواس مرتکب شده بود را مرتکب شدند.(تاریخ عثمان پاشا ،رساله سوم،ص ۱۰۹)

✍️ [[ برای اطلاع از فاجعه سیواس تنها کافی است بدانید که تیمور پس از فتح شهر با قساوت تمام چهل هزار نفر از رعایای شهر سیواس عثمانی را زنده به گور کرده بود.]]

📄 در فراز دیگری آمده است: «پیروزى ناچیزى که نصیب دشمن دین و گروه ضالین شد، موجب شادى و سرور مردم شهر تبریز گشت. آنها پس از آن، هرگاه عساکر روم را تنها مى‌یافتند، آنها را لخت مى‌کردند و یا مى‌کشتند. عساکر روم از این عمل به ستوه آمدند و لیکن از سوى حضرت سردار اجازه غارت و قتل‌عام مردم را نداشتند. اما ندایى در میان آنان پیدا شد که مى‌گفت: عساکر روم از جانب رب العالمین مجاز به غارت و قتل‌عام مردم‌اند. از این‌رو عساکر از یک طرف هجوم همه‌جانبه آورده زن و مرد بى‌شمارى را که در شهر و در اردویشان بود را قتل‌عام کرده و مال و منال‌شان را به غارت و یغما بردند.

🔗 https://azarpazhoh.org/803

🔗 https://psri.ir/?id=esafrpx8ek


🔗 https://khabaresobh.ir/?p=15183

 

«افتخارات ننگین اهل سقیفه در طول تاریخ بشریت بی سابقه بوده،از برنامه ریزی برای ترور پیامبر و حمله به بیت دخترش توسط بزرگان سقیفه تا قتل عام محبین و شیعیان حضرات در طول تاریخ»

نظرات (۱)

http://ahmadimeni.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی