☆☆تــــــــــلنگُرتـــــفـــــکّــــــــــر☆☆

⇦سایت تلنگر⇨
☆☆تــــــــــلنگُرتـــــفـــــکّــــــــــر☆☆
سلام دوستان ♥♥♥♥♥

⇦⇦⇦⇦برای ورود به صفحه اول سایت و دیدن مطالب جدید،بالای سایت،سمت راست،بر روی گزینه * #خانه *کلیک کنید⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨
امیدوارم که بهترین رو از وبلاگ کوچک بنده ،ببرید و دعـــــامون کنید.

بعنوان کوچکترین و حقیرترین خادم اهلبیت_صلوات الله علیهم_سعی درارسال مطالبی دارم که مورد استفاده عزیزان بازدید کننده باشد.و همچنین لذت بخش♥♥
مهم نیست که چه تعداد بازدید کننده داشته باشم ،بلکه مهم اینست که بتوانم در اینراه قدمی برداشته باشم .
مهم اینست که در یک سال فقط یک نفر،یک حدیث و مطلب زیبا را از این وبلاگ کوچک بیاموزد.
مارا بانظرات،انتقادات وپیشنهادات خود،خوشحال کنید
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
انتشار مطالب این وبلاگ=روشنگری
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
آخرین نظرات

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ

تشیع و ایرانیان

❎ چرا بسیاری از ایرانیان شیعه شده اند؟
❎ چرا ایرانیان از ابتدا عاشق اهل بیت بودند؟
👇👇
🌺حب به اهل بیت در بین ایرانیان از صدر اسلام وجود داشته است. به ویژه حب امیرالمومنین علی علیه السلام.

🔶 قبل از فتح ایران، بسیاری از ایرانیانی که از ظلم و ستم حکومت #ساسانی به تنگ آمده بودند با شنیدن آوازه تساوی طلبی و عدالت پیامبر و امیرالمومنین به مدینه و شهرهای حجاز و عراق هجرت میکنند.

اما خلفا و بعضی والیان شهرهای اسلامی بویژه از دوره خلیفه دوم عمربن خطاب، همچنان بر تعصب عربی و قبیله ای خود تاکید میکردند.
برخلاف سیره پیامبر که عرب و عجم، سفید و سیاه را یکسان می دید، 👈🏾👈🏾خلیفه دوم عمربن خطاب، مسلمانان را برای تقسیم بیت المال به 5 طبقه تقسیم کرد:
🔸اصحاب بدر (از جمله طلحه و زبیر): با 5000 درهم! از بیت المال.
🔸اصحاب احد و خندق و..: 4000 درهم!
🔸اصحاب تبوک و.. تا جنگ با مرتدین: 3000 درهم!
🔸اصحاب قادسیه و یرموک و..: 2000 درهم!
🔸تابعین، تازه مسلمانان، عجم ها و.. تا 200 درهم!

⛔️ وقتی #عمر در بستر مرگ بود، شورایی 6 نفره تشکیل داد و از علی(ع) خواست که اعلام کند اگر به سنت پیامبر و دو خلیفه پایبند است با او بیعت کنند. اما امیرالمومنین اعلام کرد که تنها به سنت پیامبر پایبند است و نه دو خلیفه قبلی. 👌و بخاطر همین شورا #عثمان را بعنوان خلیفه سوم برگزید.

⛔️ عثمان خلیفه سوم نیز همین شیوه را اجرا کرد و این چنین شد که در عرض 5-20 سال، سابقون و اصحاب برجسته پیامبر(ص) در جنگ بدر، مثل #طلحه و #زبیر دارای کوهی از ثروت شدند و موالی(تازه مسلمانان غیرعرب) و ضعفای جامعه دارای کوهی از فقر.

🔶 هنگامی که پس از قتل عثمان، مردم با علی علیه السلام بیعت کردند، ایشان در 💥اولین خطبه خود بر همین موضوع دست گذاشتند و اعلام کردند #بیت_المال مسلمین را به #تساوی بین مردم تقسیم خواهد کرد. و اموال قبلی را که با تبعیض بین مسلمانان تقسیم شده، حتی اگر در کابین زنانشان باشد، برخواهد گرداند. و این چنین شد که اصحابی چون طلحه و زبیر که زمانی در رکاب پیامبر شمشیر زده بودند، اولین مخالفان حکومت امیرالمومنین شدند و جنگ #جمل را علیه او به راه انداختند.🗡🗡🗡

🔶اما تاثیر این رفتار #عدالت جویانه امیرالمومنین بر ایرانیان بی نظیر بود. 👏👏
ایرانیان که خود در دوره #ساسانی در طبقه بندی 4گانه درباریان و موبدان، جنگاوران، دبیران و مردم عادی ... سالیان سال با ظلم و تبعیض دست و پنجه نرم میکردند، برای اولین بار طعم #عدالت و تساوی را می چشیدند و این چنین علی علیه السلام محبوب ایرانیان شد.❤️ ایرانیان علی علیه السلام را 👈شاه مردان و جوانمردان و 👈 اسطوره عدالت میشناختند و این چنین شد که بسیاری از فرزندان اهلبیت از دست حکام جور اموی و عباسی راهی ایران می شدند و در بین مردم ایران پناه می گرفتند. علت وجود امامزاده های کثیر در ایران نیز همین موضوع است.

📝اطلاعات بیشتر در: کتاب تاریخ تحول دولت در اسلام و ایران، ابراهیم برزگر و http://yon.ir/0pDn و http://yon.ir/aA4a

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۶ ، ۱۰:۴۵
♡ ✧ـ؋ــیـروز ڪــاشـی♡ ‌ ‌◉علیرضالو
سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹ ق.ظ

آشنایی با فرقه بهائیت

📚آشنایی با فرقه ضاله بهائیت🕸

✍ سید علی محمد شیرازی که به «باب» معروف است در محرم سال 1235 قمری در شهر شیراز به دنیا آمد. وی که از خانواده تجار بود، پدر خود را هنگام طفولیت از دست داد و تحت تکفل دایی اش قرار گرفت. برای تحصیل علم به مکتب خانه ملایی به نام «شیخ عابد» رفت که از پیروان و شاگردان مکتب شیخیه بود.

✍ بنابر نقل مورخان بهائی، علی محمد به همراه دایی اش به بندر بوشهر رفته و از سن پانزده سالگی به شغل تجارت مشغول شد. علی محمد از همان دوران نوجوانی دارای شخصیتی غیرعادی بود. او در بوشهر در طول روز ساعاتی را برروی بام رفته و برای مدتی به آفتاب سوزان خیره می شد. همانند مرتاضانی که در خیال تسخیر خورشید و ماه هستند اما جز اختلال فکری شان حاصلی ندارد.

✍ سید علی محمد شیرازی پس از شش سال شاگردی در مکتب «شیخ عابد» - از پیروان شیخیه - به خاطر دلبستگی به این مکتب، در سال 1257 قمری برای تکمیل معلومات خود به کربلا رفت و در درس سید کاظم رشتی، شاگرد و جانشین شیخ احمد احسایی - رهبر فرقه شیخیه - حضور یافت و برای مدتی شاگرد وی شد.

✍سید کاظم رشتی بر مبنای اعتقادات شیخیه و بینش خودش در مورد مهدی موعود (عج) و اعلام ظهور نزدیک باب، سخن ها گفته و در بین شاگردانش موضوع بابیت را کاملاً آماده کرده بود. او در حضور مریدانش اعلام می کرد که به زودی «رکن رابع» یا همان باب امام زمان ظهور خواهد کرد.

✍ در همین بین، سید کاظم مرد و قبل از آنکه کسی از مریدانش اعلام جانشینی نماید، علی محمد شیرازی خود را جانشین او معرفی کرد. سال 1260 قمری ( پنجم جمادی الاولی) ادعای بابیت را با این شعار که «من رکن رابع و باب امام زمان هستم و هرکس اعتقادی به او دارد باید ابتدا با من بیعت کند» اعلام کرد. هم زمان برخی از شاگردان سید کاظم رشتی مدعی جانشینی وی شدند و هر کدام پیروانی را دور خود جمع نمودند.

✍ علی محمد شیرازی که خود را باب امام زمان معرفی کرده بود با کمال تعجب مدعی مهدویت شد و خود را امام زمان مهدی موعود (عج) خواند.

🚨 او چنین اعلام کرد:👇
🕸من همان قائم موعودی هستم که هزار سال منتظر او هستید... نام مرا در اذان و اقامه داخل کنید و بگویید اشهد ان علی محمداً بقیه الله.🕸

✍ بهائیان معتقدند که علی محمد باب ادعای مهدویت را در مکه کنار خانه خدا و در میان زائرین اعلان کرده است. این نقل، منحصر در کتاب های تاریخی بابی ها و بهائیان است و هیچ مورخ دیگری این ماجرا را تأیید نکرده است و هیچ شاهدی بر این نقل وجود ندارد.

✍ اگر چنین ماجرایی حقیقت می داشت لااقل عده ی محدودی از حضار باید آن را بازگو می کردند. یا این که در منابع تاریخی ذکر و در جهان اسلام منعکس می شد، در صورتی که هیچ منبع موثقی این دروغ بهائیان را تأیید نکرده است.

🔔سلسله مباحث آشنایی با فرقه ضاله بهائیت ادامه دارد و ان شاء الله این مباحث به صورت تکمیلی به مخاطبین فرهیخته وبلاگ #تلنگر_تفکر ارائه میشود.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۶ ، ۱۰:۳۹
♡ ✧ـ؋ــیـروز ڪــاشـی♡ ‌ ‌◉علیرضالو
سه شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۵:۱۰ ب.ظ

کلام فقیه( یااباعبدالله الحسین )

آیت الله وحیدخراسانی حفظه الله:◼️ عدّه‌ای خیال نکنند این #عزاداری ها #افراط است! خون گریه کردن برای او کم است....<br>☆☆☆☆☆☆☆<br>هر چه شعائر به طور کامل تعظیم بشود ناچیز است! عاشورا سست شود پایه دین سست میشود.<br>سال ۱۳۷۴ <br>★★★★★★<br>یک عده بیسواد نغمه در می اورند، عزاداری ها به حد افراط رسیده، و طولانی شده، تمام اولیا و انبیاء عزاداری و گریه طولانی کردند.<br>۱۷ آذر ماه ۹۵<br> ☆☆☆☆☆<br>آیت الله سیدان🔰 <br><br>👈 شبهه افکنی در شعائرحسینی و اینکه میگویند نگید عبد و غلام یا از کمی سواد نشات گرفته یا مشکل از جای دیگری است.<br>☆☆☆☆☆
☆☆
آیت الله یثربی :
این جهالت است که میگویند
به استقبال محرم نروید.

تو نمیخوای غلام باشی ، نباش..
ما همه غلامیم برای اباعبدالله
★★★★★

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۱۷:۱۰
♡ ✧ـ؋ــیـروز ڪــاشـی♡ ‌ ‌◉علیرضالو
سه شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۵۸ ب.ظ

لباس مشکی

🌱غروی :
پوشیدن لباس سیاه خلاف شرع است !
ایشان در سخنان خود میگوید که پوشیدن لباس سیاه خلاف شرع است و برخلاف سخنان رسول الله صلی الله علیه و اله و مسکوت ماندن قران است.و در تاریخ کسی لباس سیاه نپوشیده است.

🍁پاسخ :

ازعدم فهم ایشان است که لباس سیاه پوشیدن در روایات به کراهت آن اشاره شده است و از حد کراهت فراتر نرفته است.
پوشیدن لباس سیاه برای امام حسین علیه السلام در این مورد استثنا شده است اما علت این استثناء چیست ؟
سیاه، از جهات گوناگون، آثار و خواص مختلف دارد و به اعتبار هر یک از این خواص، در مورد یا مواردی خاص، به کار می رود . رنگ سیاه از جهتی رنگ پوشش است; یعنی سبب استتار و اختفا می گردد و برای چنین هدفی به کار گرفته می شود؛ از جهت دیگر، رنگ هیبت و تشخص است . به همین سبب، لباس رسمی شخصیت ها سیاه یا سرمه ای سیر است . در نقل های تاریخی موارد فراوان می توان یافت که برای نشان دادن هیبت و تشخص فرد، گروه، حکومت یا مسأله ای از این رنگ استفاده شده است.یکی دیگر از خواص و آثار رنگ سیاه، آن است که این رنگ به صورت طبیعی، رنگی حزن آور و دلگیر و مناسب عزا و ماتم است . از همین رو، بسیاری از مردم جهان از این رنگ برای اظهار اندوه در مرگ دوستان و عزیزان خود سود می جویند البته انتخاب رنگ سیاه در ایام سوگواری، علاوه بر نکته فوق، علتی منطقی - عاطفی نیز دارد. آن که در ماتم عزیزان خویش جامه سیاه می پوشد و در و دیوار را سیاهپوش می کند، بااین عمل می خواهد بگوید و بفهماند: عزیز از دست رفته، مایه روشنی چشم و فروغ دیدگانم بود و دفن پیکرش در دل خاک به سان افول ماه و خورشید در چاه مغرب، پهنه حیات و زندگی را در چشمم تیره و تار ساخته و زمین و زمان را در سیاهی و ظلمت فرو برده است. این مطلب شواهد گوناگون دارد. حضرت زهرا (س) هشت روز پس از شهادت حضرت رسول (ص)، بر مزار آن حضرت فریاد برآورد: «ای پدر، تو رفتی و با رفتن تو دنیا روشنی های خویش را از ما برگرفت و نعمت و خوشی اش را از ما دریغ کرد . جهان، به حسن و جمال تو، روشن و درخشان بود [ولی اکنون با رفتن تو] روز روشن آن سیاه گشته و تر و خشکش حکایت از شب های بس تاریک دارد . . . و حزن و اندوه، همواره، ملازم ماست...»
در ایران باستان به سیاه پوشی در عزا اشاره شده و کافی است به شاهنامه رجوع شود
یا در یونان باستان سیاه پوشی در عزا مرسوم بوده است.
بستانی، در دائرة المعارف خود، رنگ سیاه را مناسب ترین رنگ عزا در تمدن اروپای قرن های اخیر گزارش کرده، می نویسد: «طول دوران عزاداری، بر حسب درجه نزدیکی به میت، از یک هفته تا یک سال طول می کشد و بیوه زنان دست کم تا یک سال عزا می گیرند و در این مدت لباس های آنان سیاه رنگ و خالی از هر گونه نقش و نگار و زیور آلات است.»
در کتب تاریخی گزارش شده است که عرب، در مواقع مصیبت، جامه خویش به رنگ سیاه می کرد. در عصر پیامبر (ص) پس از پایان جنگ بدر که 70 تن از مشرکان و قریش به دست مسلمانان بر خاک هلاکت افتادند، زن های مکه در سوگ کشتگان خویش جامه سیاه پوشیدند.
شعر لبید، درباره سیاهپوشی زنان نوحه گر، مورد استشهاد بسیار از کتب لغت است:
یخشمن حر اوجه صحاح    فی السلب السود و فی الامساح
آن زنان در حالی که لباس های سیاه عزا و پلاس مویین بر تن کرده بودند، گونه های خویش را با ناخن می خراشیدند.
پس پوشیدن لباس سیاه یک امری عرفی در تمام‌ملل از قدیم الایام بوده است
عالم بزرگوار مرحوم بحرانی می نویسد: بعید نیست استثناء پوشیدن لباس سیاه در ماتم امام حسین(ع) از این اخبار ( دال بر کراهت پوشیدن لباس سیاه )، چون روایات مستفیضه داریم که امر به اظهار شعائر حزن می کند و تایید می شود به روایتی که علّامه مجلسی(ره) از برقی در کتاب « محاسن » از عمر بن زین العابدین(ع) نقل می کند.( الحدائق الناصره: 7/118)
ب – مرحوم علّامه نوری پس از ذکر روایاتی که حاکی از حسن و رجحان پوشیدن لباس مشکی در عزای سالار شهیدان(ع) است می نویسد:
این اخبار و قضایا اشاره یا دلالت بر مکروه نبودن یا رجحان پوشیدن لباس سیاه در عزای امام حسین(ع) دارد، همانطور که سیره بر آنست.( مستدرک الوسائل : 3/328)
عالم بزرگوار مرحوم سید محمد کاظم یزدی – صاحب عروه الوثقی – در پاسخ سؤالی در همین زمینه می نویسد:
بلی، راجح و موجب خشنودی پیغمبر خدا و ائمه هدی(ع) است به لحا‌ظ اینکه نوعی از اظهار مصیبت و حزن است، و از بعضی اخبار هم رجحان و مطلوبیّت آن استفاده می شود بنابراین پوشیدن لباس سیاه به غرض مذکور مستثنی است.
علاوه براین مطالب گفته شده سیره عدّه ای از مراجع عالیقدر تقلید از گذشته براین اصل استوار است که از اول محرم تاپایان ماه صفر جامه‌ سیاه می پوشیدند و در طول این دو ماه، جامه‌ سیاه را از تن خارج نمی کردند.
در جنگ احد که 70تن از مسلمانان شهید شدند ، زنان مسلمان- ازجمله امّ سلمه- درسوگ شهیدان جامه سیاه در برکردند.( سیر‌ه‌ ابن هشام : 3/15
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۶ ، ۱۶:۵۸
♡ ✧ـ؋ــیـروز ڪــاشـی♡ ‌ ‌◉علیرضالو