☆☆تــــــــــلنگُرتـــــفـــــکّــــــــــر☆☆

⇦ما با اندیشه هایمان شناخته میشویم⇨

☆☆تــــــــــلنگُرتـــــفـــــکّــــــــــر☆☆

⇦ما با اندیشه هایمان شناخته میشویم⇨

☆☆تــــــــــلنگُرتـــــفـــــکّــــــــــر☆☆
سلام دوستان ♥♥♥♥♥
Telegram : @sher_shaaer110_bot
ما را در تلگرام دنبال کنید⬆️⬆️⬆️
⇦⇦⇦⇦برای ورود به صفحه اول سایت و دیدن مطالب جدید،بالای سایت،سمت راست،بر روی گزینه * #خانه *کلیک کنید⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨⇨
امیدوارم که بهترین رو از وبلاگ کوچک بنده ،ببرید و دعـــــامون کنید.
@sher_shaaer110_bot
بعنوان کوچکترین و حقیرترین خادم اهلبیت_صلوات الله علیهم_سعی درارسال مطالبی دارم که مورد استفاده عزیزان بازدید کننده باشد.و همچنین لذت بخش♥♥
مهم نیست که چه تعداد بازدید کننده داشته باشم ،بلکه مهم اینست که بتوانم در اینراه قدمی برداشته باشم .
مهم اینست که در یک سال فقط یک نفر،یک حدیث و مطلب زیبا را از این وبلاگ کوچک بیاموزد.
مارا بانظرات،انتقادات وپیشنهادات خود،خوشحال کنید
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
انتشار مطالب این وبلاگ=روشنگری
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🔻🔻ما را در تلگرام دنبال کنید🔻🔻
@sher_shaaer110_bot
آخرین نظرات
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۷، ۱۱:۴۰ - متیو تل
    سپاس
سه شنبه, ۷ دی ۱۳۹۵، ۰۱:۲۶ ق.ظ

دو عمل با لذت متفاوت

شاید در زندگی همیشه و هر جا در معرض انتخاب های متعدد و متفاوتیم و می توانیم برای این انتخاب ملاک هایی را داشته باشیم.

گاهی کاری را انتخاب میکنیم که زحمتش کمتر و راحتیش بیشتر است. به معامله ای دست می زنیم که سود آور باشد و ضرری در آن نبینیم، رشته ای را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنیم که آینده تحصیلی بهتری داشته باشد. همه این ها انتخاب هایی هستند که با ملاک هایی که در ذهن خود خوب و مفید می دانیم انتخاب می کنیم.

این معیارها همیشه ثابت نیستند و چه بسا در بسیاری از امور از ملاک های دیگری استفاده کنیم. اما اگر ملاک انتخاب را بر گونه ی دیگری پای گذاری کنیم که بتوانیم در تمام تعارض ها و دو راهی ها از آن استفاده کنیم از آرامش و روشن بینی بیشتری بهره می بریم. یک معیار ثابت که برای تمام انتخاب ها، دو راهی ها و تعارضات ما کارایی داشته باشد.

در حکمت 121 نهج البلاغه امام علی (علیه السلام) معیاری برای این موارد به ما ارائه می دهند.

راستش را بخواهید مکانی که در آن زندگی میکنیم اسمش دنیاست و آن جایی که قرار است در آن قرار بگیریم اسمش آخرت است.

پس همیشه بین این دنیا و آخرت می تواند تعارض هایی باشد و عقل حکم می دهد که آنچه پایدارتر و ابدی تر است انتخاب شود.

حضرت(علیه السلام) در حکمت 121 می فرمایند:
چقدر فاصله است بین دو عملی که یکی لذتش می رود و اندوهش می ماند و آنکه رنجش می رود و پاداشش می ماند.
(حکمت 121)

این دستور می تواند یک شاهراه برای عبور از زمان هایی باشد که دچار شک و تعارض و دو دلی در انتخاب هایمان می شویم.
باید همان را انتخاب کنیم که رنجش می رود و پاداشش می ماند نه آنچه که لذتش می رود و عذاب وجدانش و آثار بدش می ماند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی